22 Mart 2019 Cuma

Hayat var...


Bir Veteriner Hekim olarak yıllardır; çevre, doğa ve hayvanları korumaya dair faaliyetler yürüten, adı değişse de görev alanları çok değişmeyen bir kurumda çalışıyorum...


Ve bu süreçte meslektaşlarım dışında tanış olduğum, birlikte çalıştığım meslek gruplarının başında Orman Mühendisleri ve Çevre Mühendisleri geliyor...

Çevre Bakanlığı döneminde Çevre Mühendisleri ile çalışma şansına sahip oldum...
Çevre ve Orman Bakanlığı döneminde Orman Mühendisleri eklendi çalışma hayatıma...

Orman Mühendisleri ile tanışıklığım babamın meslek hayatına, çocukluk yıllarıma  dayanıyor aslında...
Ortaokulda "Bir meslek sahibi ile röportaj" konulu ödevimi yaptığım kişi Orman Mühendisiydi...
Lojmanda oturduğumuz için komşularımızın çoğu da öyle...
Babamın işyerine gitmeyi çok sevmemi sağlayan iş arkadaşları da, Orman Mühendisiydi...
Anlayacağınız hayatım boyunca Orman Teşkilatı'nın içindeydim aslında...
Doğayı, doğa korumayı, ormanların hayatımızdaki yerini, ormanda yaşayan canlıları, kağıdın, kurşun kalemin yapılışını yaşayarak öğrendim...
Yaprak çeşitleri ile ilgili ödevimi fidanlıkta bir çırpıda bitirdiğimi ve çok keyif aldığımı hiç unutmadım...
Ve meslek sahibi olduktan sonra da dönüp dolaşıp yolumun Orman Teşkilatı'na çıkması benim için çok çok özeldi...

Dolayısıyla 21 Mart Dünya Ormancılık Günü ve Haftası benim için "belirli günler ve haftalar" dan çok daha fazlası oldu her zaman...

Ormanlarımız yaşam kaynağı olduğu, hayat verdiği her bir canlı ile o kadar kıymetli ki ona kıymet ve emek verenler de öyle...

Bugün ve geçmişte birlikte çalıştığım, mesleğinin hakkını veren, Orman Mühendisleri başta olmak üzere, yaban hayatına ev sahipliği yapan orman varlığımıza emek veren herkesin haftası kutlu olsun...

Hayat nefes almakla, nefes almak ve aldırmak da ormanlarımıza sahip çıkmakla mümkün...
Çünkü "Orman, Su Varsa Hayat Var"...

21 Mart Dünya Ormancılık Günü ve 22 Mart Dünya Su Günü kutlu,
"Orman ve Su" yani "Hayat" için yapılan çalışmalar geleceğimiz olsun...

Veteriner Hekim Dr. Ebru TONG





4 yorum:

  1. Ebru Hanım,
    Tüm yazılarınızı büyük bir zevkle okuyorum.Elinize Ağzınıza sağlık. Herzamanki gibi bu yazınızda mükemmel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ebru Hanim, sizi yeniden bulmam ne guzel. Sevgi ve saygilarimi sunuyorum

      Sil

Hayvan Sahiplerine Yönelik Bilgiler

Hayvan Sahiplenmeden Yapabileceklerimiz