20 Ekim 2018 Cumartesi

Sokak Hayvanları Refahı Kongresinin üçüncüsü 11-13 Ekim tarihlerinde Samsun’da düzenlendi.


İlki İstanbul’da 2016 da gerçekleştirilen Kongrenin çıkış noktasında aslında konunun tüm taraflarının katılımı ile çözüm önerilerinin konuşulması hedeflenmekteydi.

Ancak konunun ilgilileri olan; bugünkü adı ile Tarım ve Orman Bakanlığı yetkilileri , yine konunun önemli paydaşları olan hayvan hakları ile ilgili  Sivil Toplum Kuruluşları henüz tam anlamıyla Kongre katılımcısı olma yolunda gerekli desteği sağlamış değiller.

Dolayısıyla üçüncüsü düzenlenen bu Kongre de çoğunluğu Belediyelerde çalışan Veteriner Hekimlerden oluşan katılımcılarla gerçekleştirildi. 



Kongrede Açılış konuşmalarının ardından benim de konuşmacı olduğum “Sahipsiz Hayvanlarla İlgili Mevzuat; Kişi ve Kurumların Sorumlulukları” başlıklı İlk Oturum Doç. Dr. Oytun Okan ŞENEL Başkanlığında gerçekleştirildi.



Doç. Dr. Oytun Okan ŞENEL, Ankara Oda Başkanlığı da yapmış olan meslektaşım, benim gibi Ankara Odasının en genç Başkanlarından biriydi. Oda Başkanlığı döneminde de Hayvanları Koruma Kanunu ve yaban hayatının korunmasına dair  çalışmalara önem verdiğini bildiğim için benim için ayrıca kıymetlidir. 

Mezunu olduğumuz Ankara Üniversitesi Veteriner Fakültesinde de kendi uzmanlık dalında başarılı çalışmalara imza atmaya devam eden arkadaşıma bundan sonraki mesleki çalışmalarında da başarılar diliyorum. Umarım bundan sonra da  mesleğimizi olması gerektiği yere taşıyacak faaliyetlerde bir arada olabiliriz.


Panelimizin ilk konuşmacısı olarak, Tarım ve Orman Bakanlığı XI. Bölge Müdürlüğü Avcılık ve Yaban Hayatı Şube Müdürü İlyas KOÇ, Bakanlığın faaliyetleri ve mevzuat hakkında bilgi verdi.
İkinci konuşmacı olarak ben uygulamalarda karşılaşılan sorunlara değinerek çözüme yönelik önerilerle görüşlerimi paylaştım.



Samsun Veteriner Kontrol Enstitüsünden Ahu KAYALARLI ACAR da AB Mevzuatı açısından yasal düzenlemeleri değerlendirdi.

Öğle Yemeğinin ardından Hasvet tarafından “Barınaklarda Yazılım Teknolojilerinin Kullanımı ve Avantajları “anlatıldı.



Öğleden sonraki Oturumun başlığı çok çok önemli bir konu olan “Sahipsiz Hayvanların Refahı” idi. Oturumu İstanbul Veteriner Hekimleri Odası Başkanı Prof. Dr. Murat ARSLAN yönetti. 

- Prof. Dr. Nilüfer AYTUĞ Hocamız dahiliye açısından karşılaştığı vakalara ilişkin deneyimlerini hayvan refahı adına paylaştı.

- Prof. Dr. Ebru YALÇIN Hocamız da Barınaklardaki stres faktörleri ve bunlarla başa çıkma yolları hakkında, her zaman ki gibi harika anlatımıyla bizleri bilgilendirdi. 

- Prof. Dr. Zeynep PEKCAN ise yine refah açısından önemli olan Ağrı konusuna ilişkin çok faydalı olan bir sunum gerçekleştirdi. 


Prof. Dr. Ebru YALÇIN Hocamızla 2011 yılında yaptığımız bir  telefon görüşmesi ile tanışmıştım. TÜBİTAK Bilim ve Toplum Projesi yaptığını duyunca bilgi almak için ulaşmıştım kendisine. O günden bugüne o kadar çok katkısı oldu ki mesleki hayatıma ne kadar teşekkür etsem azdır. 

Karşılaştığımız her etkinlikte Ebru Hocamla birlikte yeni projeler geliyor aklımıza.

Yakın zamanda yine güzel bir çalışma gerçekleştirmeyi planladık bile.

Bana ve eminim pek çok öğrencisine de örnek olan, o güzel enerjisi hiç bitmesin.


Prof. Dr. Zeynep PEKCAN…
Yıllardır karşılaşmamıştık ama başarılarını duyduğum, fakülteden, öğrencilik yıllarımdan bir diğer kıymetlimiz…

Onun sunumunu ilk kez bu Kongrede izleme şansı buldum.

Çok da mutlu oldum.

Hem hayvan refahı açısından dikkat çektiği konu çok önemliydi hem de bunu işleyiş tarzı çok güzeldi. 

Umarım arayı çok açmadan yeniden görüşebiliriz.


İkinci günün ilk oturumunu Samsun- Sinop Oda Başkanı Dr. Öğrt. Üyesi Habip MURUZ yönetirken; Oturumda Halk Sağlığı Açısından Sahipsiz Hayvanlar konusu değerlendirildi.

Prof. Dr. Murat GÜZEL tarafından yönetilen sonraki  oturumda da “Kamu Kurumları ve Sahipsiz Hayvanlara Bakış” konusu masaya yatırıldı.

Ancak ben ikinci günün sabah oturumlarını ne yazık ki  kaçırdım.

Çünkü Samsun’a üçüncü kez geldiğim halde, Kızılırmak Deltasını bir türlü ziyaret edememiştim. 

Çok kıymetli olan bilgileri,  çok kıymetli başka çalışmaları görebilmek adına kaçırdım belki ama, hayat bazen insanı seçim yapmak zorunda bırakıyor. 

Kızılırmak Deltası ve yaban hayatı için  hayatımda ilk kez bir Kongrede kaçamak yapmış oldum.


Kongreye öğle yemeği sonrasındaki Sözlü Bildiriler kısmından yeniden dahil oldum.

“Sahipsiz Şehir Hayvanlarına Sağlık Hizmeti Sunulmasında İyi Uygulama Örneği”ni anlatan genç ve çok kıymetli meslektaşlarımdan Dr. İrem ERGİN’in  sunumuna yetiştim. 

İrem ERGİN ile IV. Türk Veteriner Hekimliği Kurultayında tanışıp çok hızlı bir şekilde kaynaşmıştık. Kurultayda bir gecede bir komisyon raporunu yeniden dizayn ettik desem abartmış olmam. 

Ne mutlu ki mesleğimiz için umutlanacağımız genç meslektaşlarımız geliyor ardımızdan. 


Yine mesleği için mezun olduğu andan itibaren çok faydalı işler yapmış olan, kardeşim diyebileceğim, Dr.  Gökhan ASLIM da  “Türkiye’de Barınak Veteriner Hekimliği Üzerine Bir Değerlendirme”  başlıklı sözlü bildiriyi sundu. 

Gökhan ASLIM ile tanışıklığım TVHB Merkez Konseyinde çalıştığı benim de HAYHAVEDER’i kurduğum yıllara denk gelir. 

Deontoloji ve Etik konusunda yol almayı seçmesi, bence mesleğimiz için büyük şans. Yetiştireceği öğrencilerinin çok olmasını ve onların da kendisini örnek almasını dilerim. 


Kongrenin son oturumu; “Belediye Veteriner Hekimleri ve Sahipsiz Hayvanlara Bakış” konusunda idi. 

Oturumun konuşmacıları; Belediyelerde yıllardır hizmet veren , Hayvanları Koruma Kanununu yıllardır sırtlayan meslektaşlarımızdan, Adem GÖRGÜLÜ, Necati BOZKURT, Fikriye EKER ve Nurhan İŞLER oldu.

Başta onlar olmak üzere Belediyelerde mesleğini hakkıyla yapmaya çabalayan, mesleğini adına yakışır şekilde temsil eden ve her şeye rağmen mesleki çizgisinden ödün vermeyen tüm Belediye Veteriner Hekimi meslektaşlarıma teşekkür ediyorum. 

Son oturumu da yine çok deneyimli bir Belediye Veteriner Hekimi olan İzmir Odası Başkanı olarak da yıllardır birlikte çalıştığım H. Gökhan ÖZDEMİR yönetti. 

H. Gökhan ÖZDEMİR gibi meslekte marka olmuş bir isimle çalışma şansına sahip olduğum için ayrıca mutlu olduğumu da belirtmeliyim.


Sokak Hayvanları Refahı Kongresinde ev sahipliğini üstlenen üçüncü Belediye olan Samsun Büyükşehir Belediyesine ve başta Ondokuz Mayıs Üniversitesi Veteriner Fakültesi olmak üzere, Kongreye destek veren tüm kurum, kuruluşlara ve Kongre Düzenleme Komitesi ve Kurullarına çok teşekkürler.

Kongreye konuşmacı olarak davet edilmiş olmaktan dolayı yaşadığım mutluluk da yılların emeklerinin karşılığı olarak 3. Sokak Hayvanları Refahı Kongresini benim için ayrıca özel kıldı.

Kongre Danışmanı Prof. Dr. Murat FINDIK Hocamıza ve Kongre Koordinatörü Nurhan İŞLER’e de davetleri için tekrar teşekkür ediyorum.







İzmir, Ankara, İstanbul… Onlar da bizim mesleğin üç büyükleri











Samsun Büyükşehir Belediyesi Sahipsiz Hayvan Bakımevi sonraki günlerde, yine Günler Ülkesinde…







Veteriner Hekim Dr. Ebru TONG



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hayvan Sahiplerine Yönelik Bilgiler

Hayvan Sahiplenmeden Yapabileceklerimiz