13 Ekim 2020 Salı

Varlığın daim olsun...



Ankara'nın Başkent Oluşu'nun 75. yılında bir Ankara sevdalısı olarak yazmışım...

Yaşananlar ve bizler anılarda kalsak da varlığın daim olsun... 

Veteriner Hekim Dr. Ebru TONG

Ankara 
Burası Ankara
Ayakkabı numaramı
ve ne kadar hızlı yürüyebildiğimi
En iyi bilen şehir 
Burası.
En çok bu şehrin güneşi gördü beni
ve bu şehrin gecesi dinledi
 
Ben bu şehirde ben oldum 
Beni bu şehir büyüttü aslında.
 
Bu şehirde öğrendim
Okuma yazmayı
Bu şehrin sokak adlarını
tabelalarını okudum.
 
Bu şehrin otobüs durakları tanıttı 
akreple yelkovanı,
Bu şehrin bakkalı pazarıydı
pekiştiren matematiğimi.
 
Bu şehrin çocukları oldu
En haylaz anılarım.
Bu şehirde inandım
Olacağım şey, her ne ise
En iyisi olmanın gereğine.

Burası Ankara
Kafama koyduysam yapacağımı
ve ne kadar inatçı olduğumu
En iyi bilen şehir 
Burası.
 
En çok bu şehrin soğuğu titretti içimi
ve bu şehrin rüzgarı uçurdu aklımı.
 
Ben bu şehirde ben oldum
beni bu şehir büyüttü aslında.
 
Bu şehirde öğrendim
Nefreti, öfkeyi
Bu şehrin yağmurlarına
Karıştı gözyaşlarım.
Bu şehrin ışıkları aydınlattı
Daralan ruhumu.
Bu şehrin sokaklarında
Yankılandı kahkahalarım
Bu şehrin insanları oldu 
En yakın dostlarım.
 
Bu şehirde inandım
Dost dediğimin 
En güvendiği olmaya

Burası Ankara
Gözlerimin yeşilini
Ve gönlümden geçenleri
En iyi bilen şehir 
Burası.
 
En çok bu şehrin havası soludu nefesimi
ve bu şehrin gölgesi gizledi sırlarımı
 
Ben bu şehirde ben oldum
beni bu şehir büyüttü aslında
 
Bu şehirde öğrendim
Sevdayı, hasreti
Bu şehrin bulutlarına
Saklandı umutlarım.
Bu şehrin yağmurlarıyla
Sel oldu duygularım.
Bu şehrin köşe başlarını tuttu
hasret sancılarım.
 
Ve bu şehirde öğrendim;
Sevdiklerime inanmayı
İnandıklarımı sevmeyi,
Sevdiğim, her kimse
En sevdiği olmayı.
 
Burası Ankara
Ben olduğum
Sen bulduğum
Ankara 
1998





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hayvan Sahiplerine Yönelik Bilgiler

Hayvan Sahiplenmeden Yapabileceklerimiz