19 Nisan 2022 Salı

Beklentim...

Hepimizin bekledikleri var elbet...
Kimimiz baharı, kimimiz sağlıklı günleri bekliyor...

Bir de Hayvanları Koruma Kanunu sonrası oluşan beklentilerimiz var...
Uygulama Yönetmeliğini dört gözle bekliyoruz...
Süresi var elbet, ne zaman çıkar bilinmez.
Biz 5199' un yönetmeliklerinde değişiklik beklerken 5996 sayılı Kanunun önemli yönetmeliklerinden biri yenilendi.

"Ev Hayvanlarının Üretim, Satış, Barınma ve Eğitim Yerleri Hakkında Yönetmelik"  6 Nisan' da yayımlandı...
Üzerinde çok konuşulan konulardan biri olan evcil hayvan ticaretine ilişkin yönetmelikte düzenleme yapıldı.

Kısaca nelerin değiştiğine bakarsak:
- Yasada olduğu gibi bu yönetmelikte de "süs" ifadesi kaldırılmış.
- Bir önceki düzenlemede kaldırılmış olan "Eğitim Sertifikası" zorunluluğu 5199 ile uyumlu olarak yeniden gelmiş.
- Kuruluş izni ve Çalışma izni şartları düzenlenmiş...
Kuruluş aşamasında "Yer Seçim Komisyonu" olarak daha önceden; Belediyenin, Doğa Koruma ve Milli Parklar Şube Müdürlüğü ve Tarım İl Müdürlüklerinin ortak yürüttüğü üçlü komisyon değiştirilmiş.
Artık kuruluş aşamasında "Yer Seçim Komisyonu"  Tarım ve Orman İl Müdürlüğünden iki Veteriner Hekimden oluşuyor.
- 14 Temmuz 2022' nin ev hayvanı satış yerlerinde kedi ve köpek bulundurma için son tarih olduğu burada da belirtilmiş.
- "Ev hayvanı satışları, sahipsiz hayvanların bulundukları barınaklarda, üretim yerlerinde ve yer seçim komisyonu tarafından uygun görülen yerlerde yapılır" maddesi duruyor.

Ayrıntılarda boğulmaya gerek yok aslında...
Ev hayvanı satış yerlerinde kedi ve köpek satılmayan ama kedi ve köpek satışının da aslında önlenmediği yeni düzenlememiz hayırlı olsun.

Nasıl olacak bilemiyorum. 
Bu düzenleme bana, kirlerin halının altına süpürülmesi ile yapılan temizlik yöntemini çağrıştırdı.
Hayvan hakları ve refahı adına işe yarayacağına dair inancım yok maalesef.

Beklentim, artık yasal düzenlemelerden çok, bilinçli toplum ve hayvan sahiplerinden...
Lütfen satın almayın, sahiplenin.

Veteriner Hekim Dr. Ebru TONG


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hayvan Sahiplerine Yönelik Bilgiler

Hayvan Sahiplenmeden Yapabileceklerimiz