10 Temmuz 2018 Salı

10 Temmuz Dünya Hukuk Günü


Adı "Dünya Hukuk Günü" olmasına karşın 10 Temmuz, aslında 1967 yılında yalnızca ülkemizde Bakanlar Kurulu kararıyla ilan edilmiş bir günmüş...


10 Temmuz 1967'de Cenevre'de "Hukuk Yoluyla Dünya Barışı" konulu konferansların üçüncüsünün yapılması üzerine 10 Temmuz günü, Dönemin Cumhurbaşkanı Cevdet SUNAY ve Başbakan Süleyman DEMİREL'in de imzası bulunan Bakanlar Kurulu Kararı ile, "Dünya Hukuk Günü" olarak kabul edilmiş.


Adalet Bakanlığının ya da İl Adliyelerinden bazılarının internet sayfalarına baktım ancak bu konuda bir bilgi yok...
O yüzden bugün bu konuda yazsam mı yazmasam mı bilemedim...
Sonra Baroların web sayfalarına baktım. Ve İzmir Barosunun web sayfasında "Adalet Vicdanların Temelidir. 10 Temmuz Dünya Hukuk Gününüz Kutlu Olsun" ifadesini görünce yazmaya karar verdim.

Kaldı ki; artan nüfus, küreselleşen dünya düzeni, güç ve dengelerin yeniden dizaynı ile sürekli değişim içinde olan ve hayatımızı farkında olmasak da çok ama çok etkileyen süreçlerden geçerken; "Toplumu düzenleyen ve devlet yaptırımıyla güçlendirilmiş bulunan kuralların, yasaların bütünü" olarak tanımlanan "Hukuk" kavramını anımsatmanın faydalı olacağını düşündüm.

Gün boyu attığımız her adımın toplum düzeni dahilinde olduğunu düşünürsek aslında hukuk da, hava ve su kadar olmazsa olmazlarımızdan...

Ve elbette hukuk çerçevesinde adalet, hakkaniyet ve eşitlik...

Genel ilkeleri insana değer vermek olan ve her bir bireyi özel kabul eden hukuk sisteminde; adaleti ve eşitliği sağlamanın, dolayısıyla hakkaniyetli davranmanın daha kolay olacağına inanıyorum. İnsanların sisteme olan inançlarının da doğru çizilmiş hukuk çerçevesinde güçlü kalacağını unutmamak gerekir...
Bugün benim için yanlış olan yarın başkası için doğru bulunur, bugün ben yaptığımda suç olan yarın birileri yaptığında mazur görülürse insanlığı insanlık yapan değer yargıları zamanla ciddi anlamda zedelenmiş olur...
Öyle ki hayatınızı hukuk çerçevesinde yaşamaya çalışmazsanız ne yanlışlarınızı ne de olup bitenleri çocuklarınıza bile açıklayamazsınız...
Her şeyden önce onların size olan saygısını kaybedersiniz. 
Daha da kötüsü yanlışlarınızla büyüttüğünüz yanlış çocuklar yanlış bireyler olur ve yanlışlarla dolu dünyalar kurarlar...

Çok kapsamlı ve gerçekten kafa yorulup yazılması gereken derin konular...

Ancak benim tek amacım, ülkemize dair bir düzenleme olan 10 Temmuz Dünya Hukuk Günü aracılığıyla bir ufak hatırlatma o kadar...

Kuralların uygulanabilir kılınması yasaklarla ya da yasalarla değil inançlarla sağlanır. İnandığınız kuralları, kabullendiğiniz doğruları uygularken zaten her şey doğal seyrinde gerçekleşecektir.

Dünya Hukuk Gününde, insanlık değerlerine dair inançlarımızı yıpratmayan düzenlemelerin yapıldığı bir sistem diliyorum...

Veteriner Hekim Dr. Ebru TONG










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Hayvan Sahiplerine Yönelik Bilgiler

Hayvan Sahiplenmeden Yapabileceklerimiz